Tahun 2014

Bimbinglah aku pada tahun ini, ya Allah,,,

Semoga aku senantiasa ada dalam limpahan rahmat Mu,,,

Semoga aku senantiasa taat dan patuh terhadap perintah Mu,,,

Jauhkan akau dari hal-hal yang membuatku berdosa ya Allah,,,

Hanya kepada=Mu aku meminta pertolongan dan hanya kepada-Mu aku berlindung.

Hanya kepada-Mu aku berharap

Ya Allah,,,, Ya Allah,,, tariklah nasib jelek kami semua.

Bahagiakanlah kami semua dengan ketaatan, dengan beribadah, Pindahkanlah kami semua ke jalan yang Engkau ridhai. Ibu Bapakku, adik kakakku, saudara-saudaraku semua. Jadikanlah mereka orang yang saleh. Jadikanlah mereka semua sebagai ulama. Jadikanlah mereka semua pemimpin orang-orang yang bertaqwa.



Ya Allah,,, Ya Allah,,, Ya,, Allah

Semoga engkau memberikan kekuatan kepada kami semua, untuk melaksanakan perintahmu. Berikanlah kekuatan untuk menjauhi larangan-Mu. Tunjukanlah akau jalan yang benar menurut-Mu. Tuntunlah aku kepada jalan yang di ridhoi-MU. Jadikanlah ilmuku bermanfaat. Berikanlah kemaslahatan kepada kehidupanku, kepada keluargaku.



Ya Allah, berkahilah semua kehidupan kami semua. Kepada-Mu kami kembali dan Kepada-Mu kami semua memohon pengabulan. Amin.